Tervetuloa - Welcome

Golf Portugal 2008
Moottoripyörämatka 2006
Golf Spain 2007

Golf päiväkirja 2007 – Cost del Sol Espanja (Spain)

Matkamme suunnittelu alkoi jo lokakuussa 2006, jolloin pidimme osallistijien kesken palaverin. Suunnittelupalaverissa saimme sitten jo sovittua ajankohdan (pääsiäisen jälkeinen viikko 2007) ja alue olisi Cost Del Sol Espanjassa. Lento ja matkavarausten tekemisen yhteydessä lentopaikaksi varmistui Malaga ja majoituspaikaksi Fuengirola ja hotelli Comfortel.

09.04.2007

Matkaan päästiin aikataulun mukaan Air Finlandin lennolla klo. 14:50 ja kone olikin puoli tyhjä, joten istumatilaa oli ja paikan pystyi valitsemaan aika vapaasti. Lentomatkalla meille tarjottiin lasagne-ateria ja juomat.

Saavuttuamme Malagaan aikataulun mukaan siirryimme matkatavaroinemme autovuokraamolle, jossa meillä oli etukäteen varattu 2 kpl Ford Focus farmariautoja. Yllätyksemme meille ilmoitettin aluksi, että vain yksi auto olisi saatavilla/varattuna, mutta pienen "suostuttelun" ja "keskustelun" jälkeen saimme myös toisen auton (tosin se oli luokkaa isompi) samaan sovittuun hintaan. Tuntuu, että espanjalaisille varaus kahdesta autosta ei välttämättä tarkoita kahta autoa ;o).

Matka lentokentältä alkoi poikkeamalla Parador-kentän risteyksessä, jotta tiedämme minne seuraavana päivänä suunnistaa. Loppumatka Fuengirolaan ja hotellille sujui hyvin, kiitoksia Gilbertin hyvien esivalmisteluiden ja reittiselvitysten. Saatuamme autot parkkihalliin ja majoituttuamme lähdimme kaupungille syömään ja nauttimaan virvokkeita. Paluu hotellille oli reilusti ennen puolta yötä, koska kaikki odottivat innoissaan seuraavan päivän pelaamista.

10.04.2007

Aamu alkoi aikaisin 07:00 ja aamutoimien jälkeen siirryimme runsaalle hotelliaamiaiselle, jota kukin pelaaja nautti riittävästi, että jaksaa päivän haasteet/pelit.

Kentälle (Parador) lähdimme klo 08:00 ja sinne päästyämme ja ilmottautumisen jälkeen kävimme harjoittelemassa puttigreenillä vähän aikaa. Saimme lähtöaikaamme aikaistettua tunnilla, joten odotuksemme palkittiin. Samalla vaihdoimme myös tulevan sunnuntain lähtöajan tuntia aikaisemmaksi, jotta ehdimme sitten paremmin paluulennolle. Sää oli mukava, puolipilvinen ja lämpöä 16-18 astetta.

Kierros oli vaihtelevaa ja hapuilevaa peliä, olihan se vuoden ensimmäinen. Toki onnistumisiakin tuli ja niistä ehkäpä parhaana Tompan birdie greenin ulkopuolelta väylällä 12. Kierroksen jälkeen normaalit spekuloinnit ja jos olisin .... kommentit, joiden jälkeen tulosten julkistus. Tomppa voitti bistebogeyn (33 pistettä), Petri voitti pisin draivi kisan ja lähimmäksi lippua ei osunut kukaan ;o), kisa siis siirtyi seuraavalla päivälle.

Illalla paluu Fuengirolaan ja illallinen kaupungilla voittojuomien kera.

11.04.2007

Tänä aamunakin aamiainen klo 08:00 ja kentälle (La Cala) lähdimme klo 10:00, jotta ehdimme rangelle ja rauhassa valmistautua kierrokseen. Päivän pelimuotona oli parikilpailu, jossa joukkueena ovat; Stefi - Jari, Ari - Petri sekä Tomppa - Gilbert.

Kenttä löytyi helposti hyvien ohjeiden (Gilbert) sekä opasteiden avulla. La Cala on oikea golf-paratiisi, jossa on suuri hotelli, harjoittelupaikat ja kolme kenttää. Päivän kierros pelattiin America/North kentällä.

Juuri ennen peliemme alkua alkoi ripottelemaan vettä ja lämpötila laski alle 15 asteen. Sade sitten jatkui koko kierroksen (n. 6 tuntia) ja jo 8 väylällä oli muutama kohta vain kuivana ja takaysin alkaessa olimme jo likomärkiä. Pelikierroksella liikuimme autolla, sillä suurien korkeuserojen ja sään johdosta olisi ollut ihan typerää edes yrittää vetää kärryä, peli oli jo muutenkin ihan riittävän haastavaa.

Kun sitten kierroksen jälkeen Stefi ja minä pääsimme klubille, niin meille tarjoutui hyvä tilaisuus käydä saunassa lämmittelemässä ennen muiden tuloa. Sen myös teimme ja saimme ainakin vähän itseämme kuivaksi sekä estimme mahdollisen vilustumisen.

Heti toisen ryhmän saavuttua klubille pakkasimme kamat autohin ja ajoimme pikavauhtia takaisin hotellille, jotta jokainen saisi puhdasta ja kuivaa ylleen. Kun olimme lopettaneen pelaamisen, niin kuten arvata saattaa, niin aurinko tuli esiin ja sade lakkasi :o|.

Tulokset laskettiin ja julkistettiin läheisessä kalaravintolassa ja päivän voittaja pari oli Stefi & Jari ja päivän looserit Ari & Petri.

12.04.2007

Aamu valkeni pilvisenä, mutta onneksi kuivana, joten toivoimme ettei eilisen kaltainen kastuminen toistuisi. Varusteet ja välineet olivat ehtineet kuivua, kiitos huoneissa olevien hiustenkuivaajien. Aamiaisen jälkeen suuntasimme taas La Cala-kentälle, jossa tänään pelaamme Asia/South kentän.

Eilisen kisan looserit toimivat päivän kuskeina, joten kentälle päästiin vauhdilla ja turvallisesti. Ensin suuntasimme rangelle, jotta saisimme vähän tuntumaa lyöntiin.

Kun klubilla olimme sitten rekisteröitymässä, niin saimme kuulla että etuysillä 8 väylää on ilmattu ja siitä johtuen kenttä ei ole 100% kunnossa. Kompensaatioksi klubi tarjosi meille autot ilmaiseksi. Erittäin hyvää ja ammattitaitoista palvelua heiltä. Tässä säästimme yli 150 euroa, jonka voisimme sijoittaa vaikka palkintoihin.

Peli kulki vaihtelevasti ja muutoin oli kuivaa (sään puolesta), mutta väylillä 12-14 tuli muutama tippa vettä, joskaan se ei peliin vaikuttanut. Pelasin kierroksen Petrin ja Gilbertin kanssa ja he sitten olivat niin ystävällisiä, että tarjosivat minulle klubilla tiiauskaljat. Kyllä ne aina maistuu yhtä hyvälle :o)

Päivän pelissä Vantaa oli niukasti Helsinkiä paremmin luvuin 62 - 60. Suuri kiitos Vantaan joukkueessa kuuluu Jarille, joka teki peräkkäiset birdiet väylillä 11-12. Helsingin vastuulle jäi siis tarjota ilta-ateriat Vantaalaisille.

13.04.2007

Säätiedoituksesta huolimatta päivä alkoi aurinkoisena ja myös jatkui sellaisena. Aamulla pukeuduimme pitkiin housuihin, mutta päivän aikan keli lämpeni niin paljon, että pääsi vaihtamaan shortsit jalkaan.

Päivän pelipaikkana toimi Cabopino Golf, joka on ns. Pay & Play kenttä. Kenttä löytyi pienen etsimisen jälkeen lopulta helposti. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa ja mielenkiintoinen pelattava. Päivän pelikierroksen suoritin yhdessä Jarin ja Stefin kanssa, koska me olemme porukasta ne kenellä on pienimmät tasoitukset. Päivän pelimuoto oli ryhmäkohtainen skini. Lisäksi on sitten puttikisa harjoitusgreenillä, joten taas panosta päivään oli.

Päivän kierroksen etuysi meni uskomattoman hyvin (43), joskin sitten tasapaino tuli takaysillä, jossa oli enemmän lyöntejä, mutta kierros saatiin kuitenkin kunnialla loppuun.

Päivän kilpailujen voittaja olin minä, sillä voitin myös lähimmäksi lippua ja pisin draivi kisat. Skinikisassa päädyin omilleni, joten Stefi tarjosi palkinnon Jarille.

Illalla kävimme vielä kertaalleen tulokset läpi ja jaoimme palkinnot ateriamme yhteydessä, jonka nautimme Don Miguel ravintolassa Fuengirolan keskustassa. Aterian jälkeen siirryimme sitten pelaamaan biljardia ja muutaman pelin jälkeen suuntasimme hotellille.

14.04.2007

Aurinkoinen aamu, ehdottomasti shortsi-keli. Eilinen hyvä peli mielessä oli mieli positiivinen ja aurinkoinen. Aamiainen maistui ja sen jälkeen lähdimme takaisin Cabopino-kentälle.

Päivän pelimuotona oli parikilpailu, jossa parille laskettiin paras, huonoin reikäkohtainen pistebogeytulos. Päivän parit olivat Ari & Stefi, Tomppa & Petri ja Gilbert & Jari.

Cabopino toisella kerralla oli jo helpompi ja peli kulki paremmin meidän joukkue (Ari & Stefi) suorastaan murskasimme vastustajat (20 - 8 - 8) tuloksin. Lähimmäksi lippua ja chippi kisan voitot tulivat minulle ja pisimmän draivin vei Petri.

Klubilla kun spekuloimme ja vertailimme tähän mennessä tehtyjä kierroksia, niin aika tasaisesti jokainen on viikon pelannut. Tosin ero parhaan ja ei niin parhaan välillä oli yli 30 lyöntiä.

Illalla oli "tulos-bileet" Ponchos ravintolassa, joka oli hyvä argentiinalainen pihvipaikka. Pihvit, viinit ja lisukkeet kyllä maistuivat. Viikon pelien voittajat olivat; Lyöntipeli (Scrats) - Jari, lyöntipeli tasoituksin - Jari, pistebogey - Ari. Palkintona oli vapaavalintainen pullollinen juomaa.

15.04.2007

Aurinkoinen ja lämmin aamu. Tavaroiden pakkaus, koska tänään pelin jälkeen menemme suoraan lentokentälle ja paluu arkeen ja koti Suomeen on tosiasia. Lämpöä jo heti aamusta oli yli 20 astetta, joten päivän pelit saatiin suoritettua hyvinkin lämpimissä olosuhteissa.

Päivän pelipaikkana toimi Parador, jonka pelasimme jo ensimmäisenä päivänä saavuttuamme Espanjaan.

Kierroksen jälkeen nautimme aterian klubilla ja sitten palautimme autot vuokraamoon lentokentälle. Paluulento oli yli tunnin myöhässä, mutta se ei haitannut. Kaikki olivat kyllä aika väsyneitä viikon turneesta ja koneeseen päästyämme lepo oli paikallaan. Kotiin jokainen pääsi taksimatkan jälkeen n. klo 03.00 maanantai aamuna.

Kiitokseni kaikille matkan järjestelyihin osallistuneille, pelaajille ja matkustajille ja kaikille ystävilleni.

Tervetuloa - WelcomeHarrastukset - HobbiesTerveys - HyvinvointiTiedotteet - ArticalsHuumoriKuvat - PicturesLinkit - Links